040000

As you go through life you’ll see
There is so much that we
Don’t understand
And the only thing we know
Is things don’t always go
The way we planned
But you’ll see everyday
That we’ll never turn away
When it seems all your dreams come undone
We still stand by your side
Filled with hope and filled with pride
We are more than we are
We are one

If there is so much I must be
Can I still be me
The way I am
Can I trust in my own heart
Or am I just one part
Of some big plan
Tars of pain, tears of joy
One thing nothing can destroy
Is our pride, deep inside
We are one

Ever those who are gone
Are with us as we go on
Your journey has only begun
We are one, you and I
We are like the earth and the sky
One family under the sun

All the wisdom to lead
All the courage that you need
You will find when you see
We are one

Just believe yourself
Remember – I will stay in your heart,
Your thinking –
Always!



  今天下午吃過飯,我忽然翻起房裡那個小紙箱。那是很久以前,裝我第一雙Nike的紙箱。如今,它裝載著幾年來,我愛的、愛過我的人的隻字片語,還有一些小東西。

  這是我的小小百寶箱。

  我翻出一張從參考書後面撕下來的筆記,上面妳寫了這首。一九九九年,妳給我的。

  現在回頭來看,好像更能了解。特別是在最後妳說的:「I will stay in your heart, your thinking, always!」真想笑著問妳:「Was that your spell?」

  雖然妳曾在「畢冊」要我別再想起妳,雖然妳也說我回台灣的時候記得打電話告訴妳我很好(矛盾?)。這兩件事情,我一直都沒有做到。

  會想起妳,但是就算拿起電話,也在拿起的同時失去勇氣。多少年沒有聯絡了?

  這天翻到這段筆記上的文字,才明白原來妳曾經對我下過咒語。

  總覺得妳在我的人格養成過程中,扮演著很重要的角色。

  妳難過嗎?抑或是高興?

  我希望有一天,能讓妳因為擔任我生命中這樣的角色而驕傲。



  我過得還好。



  期待成為藝術學院大一新生的兩千零四年初。



arrow
arrow
    全站熱搜

    eviltsd 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()